Tesztek

CASTLEMINER- A MINECRAFT TELJES LEUTÁNZÁSA

 

Nemrég megjelent Xbox360-ra a CastleMiner. A játék, mivel Pc-re egyenlőre nem elérhető, sajnos nekünk nem áll rendelkezésünkre, de információink vannak róla. A Minecraft egy az egybeni leutánzása. Ne értsétek félre, mi nem bíráljuk, hanem bemutatjuk, hogy tulajdonképpen mi is ez a játék. Ettől a cikktől függetlenül lehet a Minecraftnál 6x jobb is. 

http://www.castleminer.com/

A játék keletkezése

A játékot 2011. Július 27-én mutatták be. A játékot a DigitalDNA forgalmazza, igen nagy sikerrel. A ,,feltalálóját” egyenlőre nem ismerem.

Játékmenet(CastleMiner)

Amikor egy új játék indul, a játékosok hat különböző világtípus közül választhatnak: lagúna partja, a klasszikus, egyszerű, sivatagi és sarkvidéki. Amint betöltött a játék, akkor megjelenik a térkép közepén. Innen kezdhetjük felfedezni a világot, vagy építeni különböző szerkezeteket építeni. Természetesen itt is blokkokból.

CastleMiner Coverart.jpg

Játékmenet a CastleMinerZ-ben

Ahogy a Minecraftnak is, ennek is van online/multiplayer módja. Ez a CastleMinerZ. (Ezt 2011. November 9-én mutatták be, az  Xbox Live Indie Games-on.) Ugyan úgy működik ez is mint a Minecraft multiplayer módja. (Csak itt nincsenek pluginok.) Itt valószínűleg a szerver készítés egyáltalán nem úgy történik mint a Minecraftban. (Mivel ez ugye Xbox-ra van.)CastleMiner Z-ben játékosoknak kell bányászniuk a saját erőforrásaikért ahelyett, hogy eleve meglennének. A játékosok szintén tudnak mesterkedni a fegyverekkel, mint például egy vadászpuska vagy a támadás, illetve fosztogathatnak. Egy másik változás az eredeti játékkal szemben  a zombik megléte, a sárkány, és ellenségként a démon. Az online módban egyszerre 2-8 számú játékos vehet részt. Itt kaphatunk díjakat is, ha eleget játszunk, vagy ha elég messzire megyünk el a világban.

 http://www.castleminerz.com

/CastleMiner Z boxart.jpg

Tesztelte és leírta lazareszter.

Forrás: Wikipedia English

FortressCraft

Az XBLA 3 dolláros kategória Minecraft klónját, a FortressCraft-ot megvették 500 ezren, jelentette be a játék készítője/producere, Adam Sawkins.

A bevont tőke nélkül készült játék a klasszikus befektetői modellre épül: egy kevés főből álló baráti társaság nem fizetést, hanem a bevétel egy részét adja a projekt tagjainak, így a fejlesztésnek gyakorlatilag nincs közvetlen költsége. Ha a játék sikertelen, csak a befektetett idő miatt kieső “elvesztett” munkabér jelentkezik, ha sikeres, akkor mindenki meggazdagodhat. Egy ilyen típusú fejlesztést ráadásul mindenki elkezdhet a szabadidejében.

A FortressCraft azonban újra felveti annak kérdését, hogy mi minősül egyértelmű másolatnak és mi az, ami, hasonlóan a Minecrafthez, egy remix. Erre maga Notch, a Minecraft eredeti készítője ad elég jó választ: aTerraria, egy 2D világ, meglepően jól léptette tovább a Minecraft elképzelését, viszont a FortressCraft, vagy éppen a Total Miner egy egyszerű klónozása a terméknek, ahol a fiatal készítők nem tettek mást, mint lemásolták a sikeres receptet és egy az egyben megcsinálták ugyanazt.

Sawkins maga sem túl szimpatikus figura. Ezt nyilatkozza a fenti interjúban:

,,Újraírtuk az indie játékok értékesítését. A Minecraft ki lett nyomva a saját piacáról. Lehet, hogy jól teljesít majd a neve miatt továbbra is, de ha rendes grafikát és shadereket akar valaki a kreatív részt kidomborítva, akkor a válasz a FortressCraft. Ha pedig szörnyek ellen akarsz harcolni és a haverokkal megosztani dolgokat, akkor ott a Total Miner. Senki sem fog fizetni a Minecraftért, amikor 3 dolcsiért megkaphatják a fenti játékokat.”

Vicces. Hasonlít a szitu ahhoz, mint amikor kivakarnak a szarból valakit a popszakmában, aztán az első sikeralbum után azt hiszi, hogy ő itt a Gózon Gyula és nekilát a szólónak. Amikor azt hiszi, hogy az eredmény a sajátja, amikor nem látja, hogy más tollával ékeskedett csak.

Sawkins, aki egyébként tagadja, hogy másolta volna a Minecraftot, jól láthatóan nem érti, nem érzi, hogy mi a tehetség és a kóklerség fogalmak közötti különbség. Lehet, hogy betölt egy űrt az XBLA indie játékok között a két klón, de ez nem más, egy eredeti ötlet nincs bennük. Aki a kreativitást, a szuperaranyosat és egyáltalán azt szeretné látni, hova fejlődik ez a kategória, inkább Notch-ot és az alumniból kifejlődött játékokat kövesse.

 

 Forrás: A plastik.hu cikke alapján

Hozzászólás